Projekta „Global Schools: EYD 2015 to Embed Global Learning in Primary Education” Nr. DCI-NSAED/2014/1#188450345# ietvaros Jaunstrūžānu pamatskolā notika globālās izglītības diena. Tās mērķi:
• veidot izpratni par pasaules struktūru;
• pilnveidot prasmi spriest un sadarboties;
• domāt par katra cilvēka ietekmi uz dabu un procesiem tajā.
Globālās izglītības dienā skolēniem tika atgādināts tas, ka pasaule ir liela un plaša, ka cilvēki dzīvo dažādās pasaules vietās, dažādos apstākļos, viņi runā atšķirīgās valodās, katrai tautai ir sava kultūra, tradīcijas.
Savstarpējās sarunās noskaidrojām to, jo vairāk mēs iepazīstam citas zemes, tās kultūru, jo vairāk mēs uzzinām par citiem, varam bagātināt savas zināšanas, rēķināties ar citu vajadzībām un vēlmēm, domāt par savu, savas ģimenes dzīvesveidu, vai viss, ko un kā mēs ikdienā darām, ir pareizi.
Lai vizuāli un uzskatāmi parādītu to, ka mēs katrs esam atšķirīgs un unikāls, tika izmantota metode “Krītiņu kaste”. Katram skolēnam vajadzēja izvēlēties vienu krītiņu un uzzīmēt visu, kas tādā krāsā ir, bet ar vienu krāsu veidotie darbiņi nešķita tik interesanti un koši. Īpašs prieks skolēniem bija tajā brīdī, kad katra uzzīmētais tika apvienots vienā lielā, krāsainā darbiņā, jo katra krāsa, tāpat kā katrs no mums, ir svarīgs un neaizstājams, bet kopīgiem spēkiem varam radīt lielus un interesantus darbus.
Lai labāk izprastu un iepazītu pasaules struktūru, skolēni veidoja zemeslodi, kuras pamatā bija balons, bet kontinenti uz šī balona, klausoties skolotājas norādījumus, bija jāizvieto pašiem. Darbošanās prasīja daudz enerģijas, bet īpašs prieks bija par paveikto un uzzināto, jo mēs katrs esam atbildīgs par to, kā dzīvojam.
Līga Augstkalne, Jaunstrūžānu pamatskolas skolotāja
Šis projekts tiek finansēts ar Eiropas Komisijas atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ievietotās informācijas jebkuru iespējamo pielietojumu.