Pirmais solis pretī „Skola 2030”

Publicēts 29.01.2020

Rēzeknes novada speciālajā pamatskolā regulāri notiek visu mācību priekšmetu nedēļas.

Arī šī gada janvārī  notika vizuālās mākslas un matemātikas nedēļa, kuras ietvaros bija organizēts „Lietpratības konkurss” ar mērķi popularizēt lietpratības nozīmi praktiskajās situācijās bērniem un jauniešiem. Arī pastāvēja uzdevums izvēlēties labāko priekšnesumu, ar kuru mūsu skolēni dosies uz līdzīga rakstura atklāto konkursu Krustpils novadā.

Pirmajā uzdevumā skolotājas Ineses Baugules vadībā  skolēni pilnveidoja savas locīšanas prasmes grāmatzīmju veidošanā, kur vajadzēja precīzi salocīt, radoši noformēt, neatkārtoties un paskaidrot, kur šī grāmatzīme noderēs ikdienā.

Otrajā uzdevumā  konkursa dalībnieki kopā ar skolotāju Aleksandru Kadakovsku mēģināja saskatīt mācīšanās praktisko jēgu, sacenšoties tādā no vienas puses vienkāršā un no otras puses svarīgā uzdevumā, kā apavu šņorēšana. Arī šeit parādījās jaunas daudzveidīgas stratēģijas mērķa sasniegšanā.

„Prāta spēles” gaitā skolotāja Viktorija Dervanova kopā ar komandu atbalstītājiem pārliecinājās, kā jaunās, sarežģītās un izaicinošās situācijās, skolēni efektīvi izvēlas noteiktai situācijai atbilstošu darbību, automātiski ņemot atbildību par savas komandas rezultātu.

Rezumējot pēdējo uzdevumu „Gadalaiki”, jāatzīmē, ka skolēnu atsaucība iepriecināja pedagogus un klātesošos ar sasniegto rezultātu, jo tapa ne tikai krāsainu gadalaiku kompozīcija, kura pakāpeniski pārtransformējās par krāsu mācību, bet paralēli kļuva arī par gadalaiku secību un pareizrakstības meistarību. Skolotājas Helēnas Gžibovskas vadībā dalībnieki sastapās un izjuta gadalaiku krāsu burvību ne tikai dabā, bet arī skolēnu spējā to attēlot savos radošajos zīmējumos.

Konkursa uzdevumi paredzēja produktīvu skolēnu darbību, radošu problēmu risināšanu un ideju ģenerēšanu, jo skolēni patstāvīgās balsošanas laikā izvēlējās savu turpmāko ceļu dalībai lietpratības konkursā Antūžu speciālajā internātpamatskolā, kurai par pamatu kļuva prātaspēlēles uzdevums. Konkursa mērķis tika pilnībā sasniegts un izvirzītie uzdevumi tikai pārliecinoši nostiprināja skolēnu emocionālo saikni, rosinot viņus līdzdarboties matemātikas un vizuālās mākslas tematu izzināšanā, apguvē un gūto zināšanu pielietojumu praktiskajā darbībā.

Paldies visiem, kas atbalstīja šo konkursu!

Konkursa organizatori

 

Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on Facebook0