Kaunatas vidusskola sāk īstenot Eiropas Savienības Erasmus+ projektu

Publicēts 24.10.2018

Kaunatas vidusskolā arī šajā mācību gadā(tāpat kā pirms dažiem gadiem) tiek īstenots Eiropas Savienības Erasmus+ programmas pamatdarbības Nr.1(KA 1) projekts, kas paredz pedagogu mācību braucienus uz citām Eiropas Savienības valstīm.

Kaunatas vidusskolas pedagogi ir augsti novērtējuši šādu projektu iespējas un ieguvumus, tāpēc pēc neilgas atelpas Valsts Izglītības Attīstības aģentūrā tika iesniegts un atbalstīts jauns Erasmus+projekts ”Daudzpusīga pieeja skolēna mācīšanās motivācijas uzlabošanai”(projekta numurs: 2018-1-LV01-KA101-046823). Erasmus+programmas piedāvā plašas izaugsmes iespējas skolotājiem, lai varētu pilnveidot savas prasmes mūsdienīgi vadīt mācību stundas. Šajā mācību gadā pieci skolotāji piedalīsies dažādos kursos ārpus Latvijas robežām.

Šī raksta autore, angļu valodas skolotāja Marina Ameļčenkova no 7. oktobra līdz 14. oktobrim piedalījās apmācībās Portugālē.  Kursu tēma ‘’Radošuma un inovācijas veicināšana klasē. Nākotnes klases mācīšanas metodikas un mobilo ierīču izmantošana’’. Apmācības ļaus ievērojami uzlabot gan skolēnu, gan skolotāju iespējas savstarpējās sadarbības procesā.

Jau pirmskursu laikā dalībnieki tika sadalīti pa grupām, izveidojot četras grupas. Skolotājas Ameļčenkovas grupā bija 16 kolēģi no dažām valstīm (Polijas, Vācijas, Bulgārijas, Lietuvas, Ungārijas, Slovākijas, Igaunijas.)

Pirmajā dienā katram vajadzēja prezentēt sevi, savu valsti, skolu. Pēc iepazīšanās bija ieplānotas lekcijas par datoru praktisko pielietošanu kā galveno mācību ierīci mācību stundā.

Otrajā dienā bija lieliska iespēja iepazīties un praktizēt ar dažādām mācību stratēģijām radošuma un inovāciju attīstīšanai. Tika apmeklēta neordināra skola, kurā skolēni tiek apvienoti pa klasēm, piemēram, 4. ar 5. klasi, 6. ar 7. klasi. Skolas direktors Boa Aguas uzsvēra, ka tikai apvienotā klasē skolēni mācās labāk un efektīvāk. Tas dažiem no mums radīja izbrīnu.

Trešajā dienā grupai bija iespēja uzzināt par Nākotnes klases laboratoriju ( Future Classroom Lab) un arī apmeklēt to. Klase tiek sadalīta četrās grupās, kur katrai ir sava nozīme un mērķis: izmeklēšanai, izveidošanai, attīstīšanai un prezentācijai. Uzdevums tiek saņemts planšetdatorā vai mobilajā telefonā, kur tas tiek veikts. Tādā veidā skolēniem tiek realizēta individuāla pieeja mācību procesā.

Ceturtā diena bija darbs ar telefona aplikācijām. Interesanta lekcija par to, kā motivēt skolēnus mācīties skolas vidē.

Piektajā dienā kursu dalībniekiem vajadzēja pielietot saņemtās zināšanas, izveidojot savu stundas plānu un prezentēt to citiem. Notika diskusija un stundas gaitas savstarpējs izvērtējums.

Kursu aktivitātes apvienoja cilvēkus no dažādām valstīm ar dažādiem raksturiem vienā profesionālā komandā. Visiem kursu dalībniekiem bija vienreizēja iespēja iepazīt Portugāles dabu, izbaudīt Atlantijas okeāna šalkas un dzidrā ūdens burvību, iepazīt portugāļu tradicionālo virtuvi, apmeklēt skaistākās vietas Portugālē. Tas viss, pateicoties lieliskajam kursu organizatoram Vitoram Costas.

Pēdējā naktī, svētdien, pāri Portugālei virzījās tropiskā viesuļvētra Leslija, kas nolauza simtiem koku, apgāza automašīnas, tika atcelti lidojumi un traucēta dzelzceļa satiksme …un arī šeit direktors Vitor Costas noorganizēja visu kursu dalībnieku nogādāšanu uz lidostu bez problēmām. Arī šī raksta autore ar patīkamām sajūtām un jaunām iecerēm laimīgi atgriezās darbā.

 

Marina Ameļčenkova

Foto: Marina Ameļčenkova

Projektu finansē Eiropas Savienības Erasmus+ programma

erasmus

Attachment3 Attachment5 Attachment7

Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on Facebook0