Runā, ka Latvija ir zaļākā valsts pasaulē. Bet vai tā patiešām ir patiesība, un vai zaļš vienmēr nozīmē sakopts? Vai nav pienācis laiks sakārtot savu vidi un iekopt brīnišķīgi skaistu dārzu? Par tādu sakoptu savas skolas un mājas apkārtni domā un rūpējas Rēznas pamatskolas skolēni un skolotāji.
Lai iemācītu bērnus rūpēties par dabu, par tās zaļajiem augiem, lai veidotu skolēnos prasmes un iemaņas pētnieciskajā darbībā, lai audzinātu uzņēmību, pacietību, atbildību, patstāvību, jau piekto gadu norisinājās stādu audzēšanas konkurss „Dārznīca”, un šogad tajā iesaistījās vairāk nekā 3000 jauno dārznieku. Šī gada uzdevums bija izaudzēt 3 augus – lupīnu, hostu un ogābeli, aprakstīt to augšanas gaitu „Augu dienasgrāmatā”, kā arī nodarboties ar pētniecību, meklējot papildu informāciju par šiem augiem.
Rudens pilnbrieda laikā, kad novērtējam paveikto savos dārzos, Latvijas Stādu audzētāju biedrība 15. septembrī aicināja skolēnu stādu audzēšanas konkursa „Dārznīca” centīgākos un radošākos dalībniekus uz noslēguma pasākumu LU Botāniskajā dārzā. Pasākums pulcēja nedaudz vairāk kā 50 skolēnus un viņu pedagogus no dažādām Latvijas skolām. Starp tiem arī bija mūsu Rēznas pamatskolas 17 skolēni un 3 pedagogi.
Noslēguma pasākuma laikā konkursa finālisti LU Botāniskā dārza vides gidu vadībā iesaistījās dažādās aktivitātēs – pētīja ūdens iemītniekus dīķmalā, uzzināja par augu vietu ekosistēmā, atklāja reliktos augus Palmu mājā, kā arī piedalījās evolūcijas spēlē.
Pasākuma noslēgumā tika apbalvoti katras vecuma grupas labākie individuālie un komandu darbu autori un viņu skolotāji – konsultanti. Mēs esam lepni un gandarīti par mūsu skolas skolēnu sasniegumiem šajā projektā – konkursā.
Annija Sīle – 1. vieta (skolot. Ināra Anča)
Rihards Heincs Elksnis – 3. vieta (skolot. Antoņina Kozlovska)
Daniels Mošerenoks – 3. vieta (skolot. Ināra Ameļko)
6. klases komanda „Dabas draugi” – 3. vieta (skolot. Antoņina Kozlovska)
Par radošu un īpaši rūpīgu darbu konkursā tika aicināti un apbalvoti 3. klases komanda „Čaklīši” (skolot. I. Ameļko), komanda „Brāļi” un Violeta Kozlova (skolot. I.Anča).
Esam secinājuši, ka šis konkurss ir ielicis labu pamatu tālākai interesei un izaugsmei dārzkopības jomā un skolēnu pētnieciskajā darbībā. Tāpēc šajā mācību gadā lielāku vērību veltīsim vienai no sākumskolas prioritātēm, proti, skolēnu pētniecisko un radošo prasmju attīstīšanai un pilnveidošanai.
Ināra Ameļko un Ināra Anča,
Rēznas pamatskolas skolotājas