Kaunatas vidusskolā viesojās matemātikas mācību grāmatu autore, Daugavpils Universitātes profesore Elfrīda Krastiņa

Publicēts 13.11.2016

8. novembrī Kaunatas vidusskolu apmeklēja Daugavpils Universitātes zinātniece, matemātikas mācību grāmatu autore, profesore Elfrīda Krastiņa.

Apmeklējuma laikā profesore iepazinās ar Kaunatas vidusskolu un vadīja semināru Kaunatas vidusskolas sākumskolas skolotājiem un 5.,6. klašu matemātikas skolotājiem par tēmu “Skaitļošana uz pirkstiem – pieredze caur sajūtām”. Semināra laikā profesore pamatoja skaitļošanas uz pirkstiem nozīmīgo lomu skaitļošanas prasmju apguvē. Kā uzsvēra profesore: “Sākumā skolēniem attīstās uzskatāmi darbīgā domāšana. Cik ilgi bērns izmantos šo paņēmienu, tas ir katram individuāli. Bērns pārstās izmantot uzskati, tiklīdz iztēlē veidosies uzskatāmais tēls. Aizliegums uzskatē izmantot pirkstus skaitļošanas prasmes apguvē var radīt bērnos psiholoģisko barjeru.”

Kaunatas vidusskolas skolotāji tika iepazīstināti ar citu valstu pieeju, metodēm skaitļošanas prasmju apguvē, piemēram, kā izmantot plaukstiņpolku skaitļošanas prasmju apguvē 10 apjomā, cik liela nozīme ir skaitļa sastāva apguvē draudzīgajām vienādībām, kā izmantot domino, trimino, tetramino spēles skaitļošanas prasmju apguvē.

Kopīgi tika analizētas tipiskākās skaitļošanas procesā pieļaujamās kļūdas un to cēloņi. Profesore iepazīstināja skolotājus ar reizināšanas uz pirkstiem metodisko paņēmienu, kas spēj atvieglot skolēniem nogurdinošo reizināšanas tabulas iegaumēšanu 100 apjomā. Ar interesi skolotāji vēroja japāņu paņēmienu reizināšanā ar daudzciparu skaitļiem, kur reizināšanu ar daudzciparu skaitļiem rakstos var aizstāta ar maģisko līniju reizināšanu.

Noslēgumā Elfrīda Krastiņa iepazīstināja skolotājus ar jauno mācību grāmatu 1. un 2. klasei “Matemātika, mājturība un tehnoloģijas”. Grāmatā tiek demonstrēta matemātikas prasmju apguve caur praktisko darbošanos.

Semināra laikā valdīja patiesi pozitīva un produktīva gaisotne. Profesore Elfrīda Krastiņa izteica gandarījumu par skolotāju atsaucību un vēlmi ieklausīties. Semināra laikā gūtās atziņas, jaunie metodiskie paņēmieni ir nozīmīgs ieguldījums pārejai uz kompetencēs balstītu pieeju izglītībā, kur būtiska ir indivīda spēja reflektēt, izmantot savas metakognitīvās prasmes (domāt par domāšanu), būt radošam, patstāvīgam savā domāšanā, kā arī kritiski izvērtēt savu rīcību un uzņemties par to atbildību.

 

 

Skaidrīte Ūzuliņa,
Kaunatas vidusskolas direktore

 

Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on Facebook0