Šis pavasaris visu novada skolu skolotājus pulcēja Rēznas pamatskolā. Pasākumu ieskandināja un viesiem pozitīvu gaisotni nodrošināja priecīgie mūzikas ritmi skolas skolotāju sporta un mājturības skolotāja Edgara Anča (čells), mūzikas skolotājas Ingas Katkovskas (akordeons), mūzikas skolotājas Ilonas Butkānes (cītara), matemātikas, fizikas un mājturības skolotājas Silvijas Prančas (tamburīns) izpildījumā.
Metodiskās dienas sākumā skolas direktors Anatolijs Kozlovskis prezentēja skolu, stāstot par daudzpusīgo ikdienas darbu un uzsverot tās pārmaiņas, kuras notikušas pēdējos gados. Pedagoģijas doktores Ingas Belousas lekcija “Kompetences dzīvei labākā pasaulē” deva iespēju visiem klātesošajiem aizdomāties par pārmaiņām globālajā pasaulē, kuras pieprasa no cilvēka pilnīgi citas kompetences kā pirms 10-20-30 gadiem.
Lai iepazītu skolu, Rēznas pamatskolas kolektīvs bija sagatavojis zibakciju ,,Orientēšanās skolā’’, kuras laikā bija jāatrod pieci kontrolpunkti ar jautājumiem, vienlaicīgi tā bija iespēja iespēja katram skolas viesim ielūkoties ikvienā skolas telpā. Zibakcija izdevās patiešām interesanta un aizraujoša, jo salīdzinoši īsā laikā katrs varēja apskatīt gan skolā dažādās vietās izliktās izstādes, gan ieraudzīt tikai pašu interesējošas lietas.
Dabaszinību cikla skolotājiem bija noorganizēta darbnīca “Stacijas metodes izmantošana dabaszinību apguvē”, kur skolotājiem tika piedāvāts darboties 5 stacijās par tēmu “Iepazīsim putnus!”. 1. stacija “Putnu migrācija”, kur uz balona kā globusa modeļa bija jāparāda dažu putnu migrācijas ceļus. 2. stacijā, klausoties mūzikas pavadījumus latviešu tautasdziesmām, bija jānosaka tautasdziesmās minētie putni. 3. stacijā skolotāji, izmantojot piedāvāto literatūru, noteica, kādām putnu sugām pieder knābji un kājas. 4. stacijā tika piedāvāta krustvārdu mīkla par Latvijas putniem. 5. stacijā iepazinās ar 2017. gada putnu- dzelteno cielavu. Skolotāji iejutās skolēnu lomā un aktīvi, aizrautīgi darbojās. Šādu metodi var izmantot gan mācību stundās, gan ārpusstundu pasākumos. Noslēgumā skolotāji iepazinās ar baltā stārķa migrācijas spēli. Darbnīcu vadīja bioloģijas-ķīmijas skolotāja Ingrīda Laduse, dabaszinību skolotāja Antoņina Kozlovska, mūzikas skolotāja Ilona Butkāne.
Mājturības skolotājas Silvijas Prančas un krievu valodas skolotājas Jekaterinas Gudkovas vadībā skolotāji piedalījās darbnīcā “Pavasara motīvs’’ (darbs ar auksto porcelānu). Darbnīcas „Pavasara motīvs” dalībnieki iepazinās ar aukstā porcelāna pielietošanas iespējām un masas pagatavošanu mājas apstākļos. Tas ir pilnīgi nekaitīgs un samērā lēts veidošanas materiāls, ar to var strādāt gan pieaugušie, gan bērni, jo pedagogi tīri veiksmīgi paveica pavasara ziedu un dekorētu fotorāmju veidošanu. Pateicoties materiāla struktūrai, var izveidot pat vissmalkākās detaļas, kas dod iespēju šajā tehnikā strādāt arī keramikas floristikā. Dalībnieki ieguva pārliecību, ka šī nodarbe ir aizraujoša, un brīnišķīgais materiāls dod neierobežotas iespējas radošai darbībai, no tā var izgatavot īstus mākslas darbus!
Gan dzimtās, gan svešvalodas skolotāji darbnīcā ,,Valodas apguve un glītrakstīšana’’ iepazina mācību procesā izmantotos uzdevumus un aktivitātes dažādu valodas apguves problēmu risināšanā. Kā paplašināt skolēnu vārdu krājumu? Kā pilnveidot rakstu darbu kultūru? Kā veidot prasmi plānot laiku mācību darba procesā? Skolotājas piedāvāja iepazīt un izmēģināt viņu darbā iekļautus, izmēģinātus paņēmienus, kas piemēroti konkrētām klasēm, ņemot vērā klases un bērnu vecumposma īpatnības, jo daudziem skolēniem Rēznas pamatskolā latviešu valoda nav dzimtā valoda. Vārdu krājuma paplašināšanas vingrinājumus izmēģināja arī nodarbības dalībnieces. Ikdienā skolēniem svarīga ir prasme vārdos paust savas emocijas, skolēni to mācās valodu stundās. Glītrakstīšana nav pašmērķis, jo darba procesā tā ir svarīga rakstu darbu kultūras sastāvdaļa. Skolotājas demonstrēja kā aktualizēt darba kultūras nepieciešamību ikdienas mācību procesā un konkursos. Jau trīs gadus skolā tiek rīkots glītrakstīšanas konkurss, kurā piedalās visi skolēni. Skolā ir sagatavoti metodiskie materiāli un vērtēšanas kritēriji glītrakstīšanas konkursam. Arī metodiskās dienas dalībniekiem bija iespēja izmēģināt glītrakstīšanas konkursa uzdevumus. Darbnīcu vadīja latviešu valodas skolotāja Irēna Batare un sākumskolas skolotāja Inga Katkovska.
Sākumskolas skolotājas Ināra Ameļko un Ināra Anča vadīja darbnīcu “Pavasara smaržas’’ (Smaržīgo ziepju izgatavošana). Semināra laikā sākumskolas skolotājas kolēģiem ļāva iejusties smaržīgo ziepju ražošanas meistarklasē, ļaujot pašām izvēlēties ziepīšu vizuālo tēlu, smaržu salikumu un ārstniecisko ziedu izvietojumu, tāpēc rezultāts bija iepriecinošs un pārsteiguma pilns, jo katra dalībniece pati sev sarūpēja jauku dāvaniņu. Paralēli dāvanu gatavošanai bija iespēja izspēlēt vērtību testu un izvēlēties piecas galvenās un dzīvē nozīmīgākās vērtības, piemēram: veselība, godīgums, atbildība, mīlestība, radošums. Rezultāts bija katrai dažāds un savs.
Metodiskās dienas noslēgumā skolas direktors Anatolijs Kozlovskis atzina, ka ir gandarījums par kopā pavadīto dienu, savukārt ciemiņi, izmantojot “runājošo mikrofonu”, pauda pateicību par interesantajām darbnīcām, par jauko dienas programmu un kārtējo kopābūšanu.
Metodiskajā dienā uzskatāmi tika demonstrēts komandas darbs un sadarbība ar Saieta nama vadītāju Dzintru Gribusti. Paldies visiem, kuri rūpējās par šīs brīnišķīgās dienas norisi, par piedāvātajām idejām līdzņemšanai, saturīgi pavadīto laiku, par draudzīgo atmosfēru un silto uzņemšanu!
Rudenī Metodiskajā dienā tiksimies Maltas vidusskolā, jo viņi izvilka Laimīgo lozi!
Elita Opincāne,
Izglītības pārvaldes speciāliste