12. maijā 9.-12. klašu skolēniem notika meistarklase ”Iepazīsti TeĀtri!” Pasākums sākās ar teātra –studijas “Joriks” mārketinga komunikāciju koordinatores Ivetas Graudiņas stāstījumu par teātra darbu un profesijām, kādas iesaistītas izrāžu veidošanā. Sekoja Fausto Paravidīno lugas “Divi brāļi” iestudējums ar pretrunīgu savstarpējo attiecību izspēli, kas aktuāla jauniešu ikdienā mūsdienās. Šajā izrādē skatītāji un aktieri atradās uz vienas skatuves, ļoti tuvu līdzās, tāpēc jauniešiem bija iespēja īpaši sajust tādu emociju kā kaislība, mīlestība, niknums un citu pārdzīvojumu intensitāti.
Scenogrāfiju, kuru sadarbībā ar režisoru Mārtiņu Eihi, veidojusi jaunā māksliniece Paraskēva Deikina, veidoja gan savdabīgi veidotais skatuves iekārtojums ar logiem, kustīgajām šūpolēm un sanitāro mezglu, gan video projekcijas un askētiskais tēlu ietērps. Klātesošo apbrīnu raisīja izrādes tēlu mākslinieciskās izpausmes: ļoti atbilstoši izvēlētās un emocionāli izpildītās balādes (Niks Keivs), enerģiskās, dažbrīd pat agresīvās darbības.
Pēc izrādes jaunieši tika aicināti uz diskusiju par izrādi un tikšanos ar aktieriem, scenogrāfi un gaismotāju. Lielākā daļa no pasākuma dalībniekiem atzina, ka ”stāsts bija par to, kā cilvēki neprot un nespēj tikt galā ar savām jūtām, un pie kā tas var novest”. Jaunie aktieri Laura Atelsone, Kārlis Derums un Kārlis Tols pastāstīja jauniešiem ko nozīmē būt par aktieri, cik sarežģīta ir šī profesija un kāda bija viņu motivācija profesijas izvēlē. Interesanti klātesošajiem bija uzzināt cik vienkāršas vai komplicētas ir studijas( kā uzskata jaunie teātra mākslas meistari: otras smagākās pēc mediķu studijām RSU) un kādi iestājeksāmeni jākārto. Meistarklasē dzirdētais un redzētais radīja labu stimulu jauniešiem izvērtēt vai viņu iekšējie resursi atbilst ar teātri saistītajām profesijām: vai viņi ir gatavi būt par tiem, kas pēta, iedziļinās un izdzīvo cilvēku emocijas; vai varbūt nākotnē grib savas tehniskās dotības un māksliniecisko talantu atklāt teātra vidē.
Projekta koordinatore Rēzeknes novadā Elita Opincāne