Šoruden Latvijā tiek uzsākts darbs pie jaunā vispārējās izglītības satura, kurš balstīts kompetenču pieejā, ieviešanas. Gatavojoties pārmaiņām tuvākajā nākotnē, un īstenojot ERASMUS + projekta “My best idea” virzības popularizēšanu, jau otro gadu Izglītības pārvalde izsludināja starpdisciplināro mācību ideju konkursu. Galvenā konkursa iecere ir rosināt pedagogus gūt komandas darba pieredzi mācību procesa kopīgā realizēšanā, kā arī pilnveidot prasmes starpdisciplināru projektu ieviešanā, tādējādi skolēniem mācīšanos padarot interesantāku, praktiskāku un līdz ar to jēgpilnāku. Otrs svarīgs uzdevums, kurš tiks realizēts 2017. gada pavasarī, ir popularizēt savu ideju iedzīvināšanu novada mērogā.
Iepriecinoši, ka dalībnieku skaits šogad ir pieaudzis: dalībai konkursā pieteicās 5 skolas ar sešām starpdisciplināro mācību idejām. Divas skolas startēja jau otro reizi: Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskola un Maltas vidusskola un šo skolu pedagogu komandām ir jau pieredze kā idejas īstenot un prezentēt interesentiem no visa novada skolām. Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolas komanda: Anita Cercene, Arnis Cercens, Daiga Dzene un Sanita Ivanovska pieteica ideju ”Dari un izzini!”, kurā iecerēts visa gada garumā caur dažādu ģeometrisko formu( lode, cilindrs, konuss) izpēti iedziļināties bioloģijas, ģeogrāfijas, matemātikas, fizikas, literatūras, vēstures u. c. zinātņu gudrībās. Projekta ideja tika pasniegta saistošā un aizrautīgā veidā un tas radīja pārliecību: izdosies! Šīs komandas darbs vainagojās ar 1. vietu.
Nautrēnu vidusskolas komandas dalībnieces Marija Mazure, Nellija Žogota, Irēna Rancāne un Ingūna Ludborža ir iecerējušas īstenot projekta ideju “Drošas, pievilcīgas un pamanāmas- atstarojošās drošības vestes jaunā veidolā”. Pedagogu komandas vadībā skolēni jau uzsākuši pirmās aktivitātes: veikta gan skolēnu, gan sabiedrības aptauja, izstrādāti pirmie dizaina paraugi. Projekta idejas prezentācija skaidri atainoja mērķi, kuru sasniedzot var pat attīstīt skolēnu uzņēmējdarbību. Nautrēnu vidusskolas pieteiktā ideja ieguva 2.vietu.
Maltas vidusskolas skolotāju Ingas Lubānes, Anitas Gudrikas, Nellijas Kotebo un Jolantas Kotebo ideja “Zaļā stihija” paredz īstenot Laizānu parka izpētes projektu, savstarpēji integrējot sportu, sociālās zinības, bioloģiju un ģeogrāfiju 7. un 8.klasēs. Maltas vidusskolas komanda tika novērtēta kā trešā labākā.
“Puķuzirnīša tēls literatūrā un ikdienas dzīvē”- tādu starpdisciplināro mācību ideju pieteica Audriņu pamatskolas skolotājas Alla Vorobjova, Sandra Jeršova, Anžela Sigajeva un Jeļena Pimahova. Savukārt, Kaunatas vidusskolas komanda ( I. Paramonova, I. Ūzulāne, L. Ūzulnīce, I. Selivončika) prezentēja ideju “Kaunatas māju stāsti”, kura savā būtībā ir ļoti interesanta, taču konkursa laikā nevarēja gūt pārliecību par komandas darbu.
Vidusskolas posmam starpdisciplināro ideju “Acīmredzami (ne)ticami” pieteica tikai Maltas vidusskolas skolotāju komanda: Valdis Sniķeris, Aija Sniķere un Anna Šmaukstele. Ideja bija interesanta, taču komisija iesaka domāt par mūsdienīgāku īstenojumu.
Paldies visām pedagogu komandām, kuras nežēloja savu laiku , lai izstrādātu, pieteiktu un prezentētu savas starpdisciplināro mācību idejas! Lai izdodas to īstenošana un jaunu ideju ģenerēšana, balstoties uz praktisku darbošanos!
IP speciāliste Elita Opincāne