Sociālās distancēšanās nolūkos turpmāk Rēzeknes novada domes un komiteju sēdes notiks attālinātā režīmā. Pirmā attālinātā domes sēde notika 2020. gada 16. aprīlī, bija plānota tās tiešraide youtube kanālā, taču tehnisku iemeslu dēļ tiešraide nenotika, taču tagad tiešraides tiek nodrošinātas.
Lai domes un komiteju sēdes varētu notikt attālināti, bija nepieciešams veikt izmaiņas pašvaldības saistošajos noteikumos.
2020. gada 31. martā Ministru kabinets apstiprināja likumprojektu “Iestāžu darbības likums sakarā ar COVID-19 izplatību”, kura 29. pantā ir definēti nosacījumi pašvaldību domju un komiteju sēžu organizēšanai attālināti.
Ārkārtējās situācijas laikā, kad valstī ar katru dienu pieaug ar COVID-19 inficēto skaits, pašvaldībām ir būtiski nodrošināt pietiekamus piesardzības pasākumus savu darbinieku un sabiedrības veselības aizsardzībai, atbilstoši organizējot savu un savu iestāžu darbību, lai risinātu pašvaldības kompetencē ietilpstošos jautājumus. Ar mērķi pasargāt deputātus, iesaistītos administrācijas darbiniekus un privātpersonas no iespējamā inficēšanās riska ar COVID-19 ir izstrādāts ārkārtējās situācijā spēkā esošs regulējums, kas ļauj pašvaldībām domes un komiteju sēdes noturēt attālināti.
Domes vadībai bija jāizvērtē, vai pašvaldības rīcībā ir atbilstošs materiāli tehniskais nodrošinājums, lai nodrošinātu sēdes videokonferences režīmā (ar attēla un skaņas pārraidi reālajā laikā), lēmumprojektu, atzinumu u.c materiālu nosūtīšanu elektroniski ne vēlāk kā trīs darbadienas pirms kārtējās sēdes vai trīs stundas pirms ārkārtas sēdes. Tāpat ir nodrošināta katra deputāta iespēja individuāli balsot par izlemjamiem jautājumiem. Noteikta ir arī dokumentu parakstīšanas kārtība.
Informāciju sagatavoja:
Rēzeknes novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste
Diāna Selecka
e-pasts: diana.selecka@rezeknesnovads.lv
tel.: 64607198, 26531297