Laikā no 2018. gada 15. februāra līdz 3.aprīlim ieskaitot valsts amatpersonām ir jāiesniedz kārtējā gada valsts amatpersonas deklarācija par 2017. gadu. Deklarācijas jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS). Atbilstoši VID rīcībā esošajai informācijai kārtējā gada deklarācija par 2017. gadu jāsniedz 57 676 valsts amatpersonām.
Ja gadījumā ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to vairs nav nepieciešams atjaunot. Gan valsts amatpersonas deklarāciju, gan jebkuru citu dokumentu iespējams iesniegt EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem.
Aizpildot deklarāciju, pēc attiecīgās deklarācijas sadaļas atvēršanas tajā iespējams iegūt informāciju, kas par minēto personu pieejama dažādās valsts informācijas sistēmās un ir nepieciešama deklarācijas aizpildīšanai (par īpašumā vai kopīpašumā esošiem nekustamajiem īpašumiem, kas reģistrēti zemesgrāmatā; par valdījumā vai lietošanā esošajiem nekustamajiem īpašumiem, kuri reģistrēti Valsts zemes dienesta pārziņā esošā valsts informācijas sistēmā “Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēma”; par īpašumā vai valdījumā esošiem transportlīdzekļiem, kuri reģistrēti VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” pārziņā esošā valsts informācijas sistēmā “Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrs”; par gūtajiem ienākumiem, kas deklarēti VID, un dati (vārds, uzvārds, radniecība) par laulāto, vecākiem, brāļiem, māsām un bērniem, kas pieejami Iedzīvotāju reģistrā, kā arī informāciju par papildus ieņemamajiem amatiem no VID rīcībā esošiem datiem.
Aicinām, aizpildot deklarāciju, izmantot šo iespēju, taču vienlaikus atgādinām, ka valsts amatpersonas pienākums ir pārbaudīt un, ja nepieciešams, arī precizēt un papildināt šo informāciju.
Atgādinām, ka deklarācijas Publicējamā un Nepublicējamā daļā ir sadaļa “Cita informācija”. Tajā iespējams norādīt informāciju, kas pēc deklarācijas iesniedzēja ieskatiem sniedz pilnīgāku priekšstatu par valsts amatpersonas mantiskā stāvokļa izmaiņām deklarēšanas periodā.
Iesniegtās deklarācijas iespējams arī precizēt, taču tikai viena mēneša laikā pēc tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID tīmekļvietnē esošajā Publiskojamo datu bāzē. Lai precizētu iesniegto deklarāciju, amatpersonai ir jāvēršas VID, izmantojot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu, un jāpamato precizējumu nepieciešamība.
Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanu pienākumu un kārtību nosaka likums „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”. Plašāka informācija par to, kas ir valsts amatpersonas, amatpersonu deklarācijas iesniegšanas kārtība un termiņi, kā arī uzskatāms metodiskais un informatīvais materiāls (ar vizuālu pamācību) par deklarācijas iesniegšanu pieejams VID tīmekļvietnes sadaļā “Privātpersonām/Valsts amatpersonām”.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām valsts amatpersonas konsultēties klātienē pie VID valsts amatpersonu datu administrēšanas speciālistiem vai arī zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, izvēloties 4. tematu “Informācija valsts amatpersonām”. Tāpat VID mājaslapas sadaļā “Kontakti” ir iespējams pieteikties padziļinātai konsultācijai noteiktā vietā un laikā, izvēloties tematu “Jautājums par valsts amatpersonas deklarāciju”.
Informāciju sagatavoja: Evita Teice-Mamaja
VID Sabiedrisko attiecību daļa
Tālr. 67122668, 26351438, 67122670, 26558389
Talejas iela 1, Rīga, LV-1978