Arī šajā mācību pusgadā mūsu skola izmantoja projekta „Latvijas skolas soma” piedāvātās iespējas gūt jaunu pieredzi, zināšanas, prasmes.
1.-3. klašu skolēni apmeklēja teātra „Joriks” izrādi „Spokuskopija”. Skolēniem teātra apmeklējums paplašināja redzesloku, viņi varēja pārliecināties par to, kur un kādā veidā noder prasme uzstāties publikas priekšā, uzzināja, ka teātra izpausmes ir dažādas, ka tehnoloģijas palīdz realizēt visneparastākās idejas.
4. klases skolēniem iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros bija iespēja doties braucienā uz Latvijas galvaspilsētu – Rīgu. Latvijas Dabas muzejā notika muzejpedagoģiskā nodarbība “Ieskatīsimies zemes dzīlēs”, tajā skolēni uzzināja par iežiem un minerāliem, apskatīja smiltis mikroskopā, redzēja dažādus smilšu veidus, uzzināja, kur smiltis var izmantot. Īpaši interesanta bija iežu noteikšana, analizējot gan to cietību, gan caurspīdīgumu, gan krāsu. Pēc nodarbības skolēni varēja iepazīties ar visu muzeja ekspozīciju – dzīvniekiem, putniem, kukaiņiem.
Apmeklējot Latvijas Nacionālo mākslas muzeju, mūsu skolēni kļuva par Mākslas detektīviem. Lai veiktu šo uzdevumu, bija vajadzīgas gan prasmes darboties ar karti, gan vērīgums, jo vajadzēja atrast konkrētu gleznu fragmentus, gan radošums un zināšanas, jo bija jāatbild uz muzeja darbinieku sagatavotajiem jautājumiem.
Ar Stružānu pagasta pārvaldes finansiālu atbalstu skolēniem bija iespēja apmeklēt arī Rīgas Nacionālo zooloģisko dārzu, kurā bērni varēja apskatīt dažādu sugu dzīvniekus, abiniekus, rāpuļus, īpaši interesanti bija lielie savvaļas dzīvnieki.
6. un 7. klase piedalījās Latgales Kultūrvēstures muzeja muzejpedagoģiskajā nodarbībā „1991. gads – barikāžu laiks”, kuras ietvaros viņi uzzināja, kas notika 1991. gada janvārī, kā šis laiks mainīja Latvijas nākotni. Skolēni tika iesaistīti izziņas procesā, veidoja prezentācijas, meklēja atslēgvārdus un izvērtēja, ko nozīmē būt brīviem.
Lai iepazītos ar vienu no Latvijas 100 gades filmām, skolēni devās uz Latgales vēstniecību „Gors”, kur noskatījās 2018. gada labāko spēlfimu „Bille”. Bērni ar interesi sekoja līdzi notikumiem, kas tika atspoguļoti uz lielā ekrāna, jo daļa bija lasījuši Vizmas Belševicas romānu „Bille”, tāpēc varēja vilkt paralēles starp uzrakstīto un filmā redzēto.
Šī projekta ietvaros 6. un 7. klašu skolēni apmeklēja Krustpils pili, kur uzzināja par tās vēsturi un cilvēkiem, kas tur dzīvojuši. Krustpils pils darbinieki vadīja arī ziepju veidošanas darbnīcu, kuras ietvaros skolēni uzzināja, no kā vārīja ziepes agrāk un no kā tagad, noskaidroja, kā panākt, lai ziepītēm būtu dažādi toņi, smarža. Visi darbojās arī paši, pievienojot dažādus ārstniecības un dabā sastopamos augus, bērni izveidoja katrs savu ziepju gabaliņu.
Skolēni apmeklēja arī Nīcgali, kur apskatīja Latvijā lielāko laukakmeni, bija interesanti redzēt iespaidīgo (vairāk kā 10 metrus garo un 3,5 metrus augsto) dabas veidojumu, skolēni atzina, ka, mācoties ģeogrāfiju un aplūkojot attēlu grāmatā, akmens nešķitis tik liels un varens kā dzīvē.
9. klase apmeklēja Līvānu stikla muzeju, kurā apskatīja ekspozīcijas, kā arī piedalījās stikla pūšanas darbnīcā. Skolēni praktiski varēja redzēt, kā jaunākās tehnoloģijas atvieglo darba procesu, kādas prasmes ir nepieciešamas, lai izveidotu stikla priekšmetus.
Iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros devītie apmeklēja arī Rēzeknes pilsētas teātra „Joriks” izrādi „Raksti mani šovakar”, kas emocionāli aizkustināja un uzrunāja. Skolēni izrādē gūto varēs izmantot mācību procesā – gan pasākumu vadīšanā, gan teātra pulciņā, literatūras un mūzikas stundās, gan sava talanta izkopšanā.
Paldies par līdzdalību projekta īstenošanā klašu audzinātājām Vandai Ķebei, Elitai Kuprukai, Dainai Veidai, Jekaterinai Marmiļovai un Stružānu pagasta pārvaldei par nodrošināto transportu!
Līga Augstkalne, Jaunstrūžānu pamatskolas skolotāja