ES ir panākusi, ka mobilo datu viesabonēšanas maksa cilvēkiem, kuri ceļo Eiropā, šovasar ir uz pusi mazāka. Tā vēlas, lai līdz 2016. gadam viesabonēšanas maksa būtu atcelta pilnībā.
Vasaras sākumā maksimāli atļautā datu lejupielādes cena ārzemēs noslīdēja no 45 centiem līdz 20 centiem par megabaitu. Tas ir 55,5 % samazinājums, kam pateicoties, ārzemju ceļojumā Eiropas Savienības robežās nu ir lētāk meklēt kartes, skatīties videoklipus un lasīt e-pastus.
Ir samazinājušās arī īsziņu un zvanu cenas. Vienas īsziņas sūtīšana tagad drīkst būt ne dārgāka kā 6 centi, zvanīšana — 19 centi minūtē un zvanu saņemšana — 5 centi. Katra šī pakalpojuma cena nu ir samazinājusies vismaz par 20 %.
Turklāt jaunie noteikumi palīdz tūristiem pirms ceļojuma salīdzināt viesabonēšanas piedāvājumu cenas un izvēlēties izdevīgāko. Dažos gadījumos viņi var ārzemēs izvēlēties izmantot vietēju mobilo sakaru operatoru datu pakalpojumus.
Zemākas cenas
Lai jūs ārzemēs varētu lietot savu mobilo tālruni, jūsu pakalpojumu sniedzējam jāsadarbojas ar attiecīgās valsts pakalpojumu sniedzēju. Tomēr dažkārt viesabonēšanas cenas ir pārspīlēti augstas, jo par viesabonēšanas klientiem nav pārāk sīvas konkurences.
ES 2007. gadā sāka šo situāciju uzlabot, un kopš tā laika cenas ir samazinājušās par 80–90 %.
ES plāno iet vēl tālāk, sagatavojot jaunus noteikumus “Savienots kontinents”, kam vajadzētu viesabonēšanas maksu Eiropas Savienībā likvidēt pavisam.
Mērķis ir aizsargāt Eiropas Savienības iedzīvotājus pret nesaprātīgiem uzcenojumiem un mulsinošiem līgumu noteikumiem, kam Eiropas vienotajā tirgū nevajadzētu būt.
Augstais uzcenojums ir arī šķērslis uzņēmējdarbībai aiz ES robežām. Ir aplēsts, ka viesabonēšanas tarifu atcelšana katru gadu palielinātu IKP par 1 %.
Savienots kontinents
Ar regulu par savienotu kontinentu ir iecerēts veicināt Eiropas Savienības digitālo un sakaru nozari, atceļot starp valstīm pastāvošos šķēršļus. Tādā veidā varētu panākt:
- plašāku bezvadu platjoslas interneta pārklājumu,
- plašāku 4G lietojumu,
- Eiropas mēroga mobilo sakaru uzņēmumu izveidi.
Patērētājiem būs izdevīgi tas, ka būs vairāk uzņēmumu un lielāka konkurence un ka būs garantēti skaidrāki un vienkāršāki līgumu noteikumi.
Tādējādi arī digitālā nozare spētu plaukt un rastos darbvietas šajā strauji augošajā jomā.