ERASMUS + kursi Kaunatas vidusskolā

Publicēts 19.03.2019

Pirms pūpolu plaukšanas, pirms cīruļu dziesmām, pirms māllēpju ziediem ir atelpas brīdis skolēniem – skolas brīvlaiks. Skolotāji šajā laikā izmanto iespēju pilnveidot savas profesionālās iemaņas. 11.martā Kaunatas vidusskolā notika profesionālās pilnveides A programma „Daudzpusīga pieeja skolēnu mācīšanās motivācijas veicināšanai”, kuras laikā pedagogi dalījās ar iegūto pieredzi, kas 2018./19.m.g. Erasmus+ projekta ietvaros(numurs: 2018-1-LV01-KA101-046823) bija iegūta ārzemēs.

Angļu valodas skolotāja Marina Ameļčenkova 2018.gada oktobrī apmeklēja kursus Portugāles galvaspilsētā Lisabonā ‘’Radošuma un inovācijas veicināšana klasē. Nākotnes klases mācīšanas metodikas un mobilo ierīču izmantošana’’. Daloties pieredzē ar kolēģiem, viņa varēja ne tikai iepazīstināt ar kursu saturu, bet arī padalīties savā pieredzē, ko jau ir ieviesusi savās stundās, piemēram, Kahoot spēles izmantošana angļu valodas apguvē. Tāpat skolotāja Marina izstāstīja arī par Nākotnes klases laboratoriju, kas šobrīd tiek īstenots Lisabonā. Uzdevumi šajā klasē tiek īstenoti ar telefonu un planšetdatoru palīdzību.

Direktores vietniece mācību darbā un angļu valodas skolotāja Anita Klismete 2019.gada februārī apmeklēja kursus Slovēnijas galvaspilsētā Ļubļanā „Pozitīva psiholoģija ikvienam skolotājam, Pozitīvas mācīšanās priekšrocības.”. Prasmīgi iesaistot skolotājus praktiskos vingrinājumos, viņai izdevās nodot apmācību satura nozīmīgākās atziņas. Skolotāja Klismete dalījās arī ar pieredzi, kā iegūtās prasmes pielieto pati angļu valodas stundās, kā darbojas pozitīvās psiholoģijas paņēmieni.

Šobrīd daudzās skolās ir aktuāla legorobotika, Kaunatas vidusskolā jau vairākus gadus skolēnus ap sevi pulcē matemātikas un informātikas skolotāja Evita Kairiša, kura šogad februārī devās uz Kipras galvaspilsētu Nikosiju, lai iegūtu jaunas atziņas par šīs jomas apguvi. Viņa apmeklēja kursus „Robotika un STEAM izglītība”, kuru laikā dalījās ar savu pieredzi un saņēma daudz vērtīgu atziņu no ārzemju kolēģiem. Kursos tika uzsvērts, ka tehnoloģijas attīstās atšķirīgi dažādās valstīs, bet bērnu aizrautība neatšķiras, tāpēc skolotājam ir jācenšas sekot līdzi jauninājumiem, lai varētu skolēnus motivēt izziņai.

Skolotāja Ināra Paramonova martā piedalījās kursos „Koučings priekšlaicīga mācību pārtraukuma novēršanai” Itālijas galvaspilsētā Romā, no kurienes atgriezās ar dažādām metodēm un jaunāko tendenču pārskatu pedagoģijā. Kolēģi varēja ne tikai pamēģināt GROW modeli, 4MAT modeli, bet arī iepazīties ar Dž.Hatti slavenās grāmatas „Redzamā mācīšanās” pārskatu. Tiekoties Romā ar ārzemju kolēģiem, skolotāja Paramonova piedalījās arī diskusijā par vecāku lomu skolēnu motivācijas veidošanā, par kooperatīvās mācīšanās priekšrocībām.

Gan apmācību laikā, gan pēc tam skolotāji diskutēja par dažādiem jautājumiem un dalījās arī savā pieredzē, savos veiksmes stāstos. Šāda starptautiskā pieredze ne tikai ļauj iegūt pieredzi plašākā arēnā, bet arī sniedz dziļāku izpratni par pedagoģisko jautājumu risināšanas iespēju daudzveidību.

Ināra Paramonova

Foto-Vladimirs Likovs

kaunata2 kaunata1kaunata3

 

 

 

erasmus-logo

Share on Google+0Tweet about this on Twitter0Share on Facebook0