2019. gada 6. jūnijā Rēzeknes novada dome pieņēma lēmumu (Domes sēdes protokols Nr.13 45.§), kas likumā noteiktā kārtībā paredz akceptēt plānoto darbību VAS “Latvijas Valsts ceļi” ierosināto Rēzeknes dienvidu apvedceļa 1. varianta ar modifikācijām būvniecību.
Ar lēmumu un tā pamatojumu var iepazīties novada tīmekļvietnē www.rezeknesnovads.lv sadaļā Pašvaldība/ Novada domes sēdes. Pieņemot lēmumu, tika ņemts vērā Ietekmes uz vidi novērtējums un Vides pārraudzības valsts biroja izsniegtais atzinums, sabiedrisko apspriešanu rezultāti, kā arī plānotās darbības atbilstība Rēzeknes novada teritorijas plānojumam.
Plānotais Rēzeknes dienvidu apvedceļš ir autoceļa A15 Rēzeknes apvedceļš savienojums ar starptautiskās nozīmes maģistrāli-valsts galveno autoceļu A12 Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) Rēzeknes novada Ozolaines un Griškānu pagasta teritorijā. Šis ir valsts mēroga attīstības projekts, kas virzīts uz ātrās satiksmes iespējas nodrošināšanu optimālai tranzīta un kravu plūsmai, kā arī Rēzeknes pilsētas transporta infrastruktūras atslogošanai.
Kaut arī būvniecība ir paredzēta ne agrāk kā 2035. gadā, šādā mēroga transporta infrastruktūra ir jāplāno jau šobrīd, rezervējot tai nepieciešamo koridoru.
Vēršam jūsu uzmanību, ka apstiprinātais apvedceļa izvietojuma 1. variants ar modifikāciju paredz, ka no plānotiem 14 955 m aptuveni 3 800 m iziet ārpus Rēzeknes novada Teritorijas plānojuma rezervētā transporta koridora. Šāda modifikācija tika veikta, maksimāli ņemot vērā sabiedrības intereses, kā rezultātā, uzsākot ceļa būvniecību, nevajadzēs nojaukt nevienu ēku.
Ja ir padziļināta interese par šo jautājumu, aicinām izmantot VAS ”Latvijas valsts ceļi” pārstāvju un Vides pārraudzības valsts biroja tīmekļvietnes, kur ir ievietoti un publiski pieejami visi ar šī projekta apspriešanu saistītie materiāli, t.sk. sabiedrisko apspriešanu protokoli, Ietekmes uz vidi novērtējums, tehniskie risinājumi, pasākumi, kas tiks veikti, lai novērstu vai samazinātu nelabvēlīgu ietekmi uz vidi u.c. noderīga informācija: